وزارت صمت‌ موظف به رفع عوامل "عدم ایمنی بدنه خودروها" است-راهبرد معاصر
توضیح دانشگاه علامه طباطبایی در خصوص حواشی برگزاری جشن یلدا  امکان تعطیلی کلاس درس بعد از امتحانات نوبت اول  هواشناسی ایران ۱۴۰۳/۹/۳۰؛ تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور ورود سامانه بارشی به کشور از امروز / یلدای برفی در استان‌های غربی تردد روان در محور‌های چالوس و هراز/ محدودیت تردد وجود ندارد هوای پایتخت در وضعیت «نارنجی» اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محور‌های مازندران معاون نظارت ستاد ملی جمعیت: سالانه ۵۳۰ هزار سقط جنین غیرقانونی انجام می‌شود دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری کلاس‌های مجازی شدند ثبت نام بیش از ۴۴۰ هزار نفر در کنکور | اول دی؛ آخرین مهلت نام‌نویسی هشدار سازمان هواشناسی در مورد تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور قاتل مأمور پلیس حکم قصاص گرفت؛ مردی که شهید حسینیان را با خودرو زیر گرفت ادارات و دانشگاه‌های قزوین پنجشنبه تعطیل است اختلال خط ۳ متروی تهران به دلیل نقص فنی  فردا ادارات البرز تعطیل و دانشگاه‌ها غیرحضوری است

وزارت صمت‌ موظف به رفع عوامل "عدم ایمنی بدنه خودروها" است

سخنگوی قوه قضاییه گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم، وزارت صمت موظف شد تا شرکت‌های خودروساز را مکلف کنند که اقدام به شناسایی و رفع عوامل ناایمنی بدنه خودروها کنند.
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۵ - ۰۳ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 24
کد خبر: ۲۵۸۲۰۵

به گزارش راهبرد معاصر، اصغر جهانگیر؛ سخنگوی قوه قضاییه از موظف شدن وزارت صمت برای "بالا بردن ایمنی بدنه خودروهای ساخت داخل" خبر داد.

 

سؤال تسنیم اینگونه مطرح شد: بنابر اعلام رسمی پلیس، بخش عمده‌ای از مرگ و میر ایرانیان در تصادفات جاده‌ای به علت عدم ایمنی حداقلی خودروهای تولید داخل است. آنگونه که رئیس پلیس راهور اعلام کرده؛ مسأله ایمنی بدنه خودروهای داخلی هنوز جزو استانداردهای الزامی برای خودروسازان داخلی نیست؛ حال با توجه به مرگ سالیانه بیش از 20 هزار ایرانی در این تصادفات آیا تا به امروز دادستانی استان‌ها به پرونده نقش مستقیم خودروسازان در این مرگ و میرهای جاده‌ای ورود کرده‌اند؟ تا به امروز چه تعداد پرونده در این خصوص تشکیل شده و در صورت عدم تشکیل علت چه بوده است؟

 

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سؤال تسنیم گفت: ایمنی خودروها و توجه به سلامت مردم، مسأله مهم و مورد عنایت دستگاه قضا بوده است؛ بحث تصادفات منجر به ضرب و جرح و مرگ، فقط به ناایمنی خودروها برنمی‌گردد و مسائلی مانند وضع آب و هوا، مهارت راننده و جاده، علت‌های مختلف آن است که یکی از آن‌ها بحث عدم ایمنی خودروهاست.

 

وی افزود: یکی از موضوعات جلسات شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که 15 اسفند سال گذشته به ریاست رییس قوه قضاییه برگزار شد، این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این شورای عالی فراقوه‌ای است و معاون اول ریاست جمهوری و برخی معاونین مجلس شورای اسلامی و وزیر کشور عضو آن هستند و مصوبات آن بعد از تایید سران قوا لازم‌الاجراست.

 

جهانگیر تصریح کرد: در جلسه 15 اسفند وزارت صمت موظف شد تا با همکاری سازمان ملی استاندارد، شرکت‌های خودروساز را مکلف کنند که راستای رتبه‌بندی ملی ایمنی خودروها اقدام به شناسایی و رفع عوامل ناایمنی خودروها کنند؛ وزارت صمت باید گزارش‌های خود را در فواصل 6 ماه به شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم اعلام کند که در حال اخذ نخستین گزارش هستیم تا ببنیم چه اتفاقی افتاده است.

 

وی یادآور شد: در خصوص بالا بردن ایمنی خودروها اقداماتی توسط دادستانی‌ و معاونت حقوق عامه دادستانی کل انجام شده است و بعضی از خودروسازان هم تلاش می‌کنند تا ایمنی خودروها بالا برود./ تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار